W sobotę 25 maja grupa uczniów ze starszych klas uczestniczyła w XIII Rajdzie Szlakami Konfederatów Barskich „Na tropach historii” na terenie gminy Lanckorona.

Rajd jest imprezą cykliczną organizowaną przez Towarzystwo Przyjaciół Lanckorony; realizuje idee patriotyzmu, krzewi wiedzę historyczną oraz daje możliwość aktywnej rekreacji. Pomyślany jest jako rodzaj gry terenowej. Uczestnicy, pokonując trasy, docierają do poszczególnych punktów kontrolnych, gdzie biorą udział w zabawach, konkursach i zdobywają punkty. Rajd kończy się we wskazanym miejscu – zwykle była to Góra Zamkowa, a w tym roku jest to teren Szkoły Podstawowej w Lanckoronie. Organizatorzy – wzorem lat ubiegłych przygotowali poczęstunek, wiele niespodzianek oraz nagrody dla uczestników.

Serdecznie dziękujemy Radzie Rodziców za sponsorowanie naszego wyjazdu.

Pogoda na szczęście dopisała, mogliśmy więc z przyjemnością podziwiać urocze zakątki Lanckorony. Pierwszym zadaniem było zwiedzanie Muzeum i wysłuchanie krótkiej prelekcji. Następnie udaliśmy się z mapką do kolejnych punktów kontrolnych. Odwiedziliśmy między innymi: urokliwą „Zagrodę Ławeczki”, cmentarz, stare wille z tradycjami: „Modrzewiówkę” i „Tadeusza”, następnie Górę Zamkową, bibliotekę oraz kościół św. Jana. Na mecie w szkole powitali nas gospodarze w tradycyjnych strojach szlacheckich, po spożyciu ciepłego posiłku z napięciem śledziliśmy losowanie nagród. Starannie wykonane zadania umożliwiły nam zdobycie niejednego trofeum.

Krystyna Gubernat

Zobacz także:

Aktualności

Szkolna strona www

Witamy na OFICJALNEJ STRONIE Szkoły Podstawowej nr 30. Strona działa od marca 2019 roku. Szczegółówe informacje z poprzednich lat znajdziecie Państwo na:

STRONIE ARCHIWALNEJ

Zakończenie roku

Zakończenie roku odbyło się w środę 19 czerwca. O godz. 8.30 pożegnliśmy klasy starsze (IV – VIII), natomiast o godz. 11.00 młodsze (0 – III) – wszystkie uroczystości miały miejsce w budynku przy ul. Konfederackiej. 12.