WYCIECZKA DO KORZKWI  KLASY 3 A

Dnia 21 czerwca 2022 roku klasa 3 a  wybrała się na całodzienną wycieczkę do Korzkwi.

Na miejscu czekało nas wiele atrakcji. Braliśmy udział w grze terenowej, wykonywaliśmy pizzę (którą potem zjedliśmy ), paliliśmy ognisko i piekliśmy kiełbaski. Bardzo dużo biegaliśmy i krzyczeliśmy 🙂

Zmęczeni, ale szczęśliwi wróciliśmy wieczorem do domu.

To była ostatnia taka wycieczka z naszą wychowawczynią p. Ewą. Niestety czas się rozstać.

MŁODZI  – KREATYWNI Z 3 A

Przedstawieniem teatralnym  pt. „Lustro zła”  przygotowanym przez klasę  3 A   zakończyliśmy  3- letni projekt / innowację  MŁODZI  – KREATYWNI.

Szczególne podziękowania należą się  P. Dyrektor SCKM  Krystynie Hussak-Przybyło i P. Piotrowi Przybyło  za  wspólną pracę   oraz   przygotowanie dzieci  do występu. Pod Ich kierunkiem  nasze przedstawienie mogliśmy pokazać na prawdziwej scenie teatralnej. Wyszło wspaniale !!

DZIĘKUJEMY WSZYSTKIM, GRATULUJEMY  UCZNIOM KLASY 3 A !!!

Wychowawczyni :  Ewa Mytnik                                                              Nauczyciel    wspomagający : Joanna Wacławek-Kusy

WYCIECZKA KLAS PIERWSZYCH DO WYGIEŁZOWA

15 czerwca klasa 1a i 1b spędziły w skansenie w Wygiełzowie. Najpierw dzieci zwiedzały skansen, następnie wzięły udział w warsztatach plastycznych ,,Jak Wojtek został strażakiem” podczas, których malowały plecaki.

Pobyt w Wygiełzowie zakończył się zabawami ruchowymi i ogniskiem z kiełbaskami.

WITRUALNE PODRÓŻE KLASY 2 A

W ciągu roku szkolnego uczestniczyliśmy w projekcie edukacyjnym ,,Wirtualne Podróże”. Braliśmy udział w lekcjach on-line, z których dowiedzieliśmy się wielu ciekawych informacji o świecie. Oprócz tego wykonaliśmy w klasie zadania związane z projektem: założyliśmy album wirtualnego podróżnika, stworzyliśmy wielką mapę świata, zrobiliśmy książkę Mój świat, uczestniczyliśmy w wymianie pocztówkowej z klasami z całej Polski, poznaliśmy symbole Europy. Najbardziej podobało nam się zadanie związane z czytaniem książek o tematyce podróżniczej. Poznaliśmy koło podbiegunowe z Nelą, zwiedziliśmy Afrykę oraz Japonię z Polą – bohaterką serii książek Pozytywka Poli. Przed nami ostatnie zadanie – wycieczka do Ojcowa! Już nie możemy się doczekać.

Uczniowie klasy 2a

DZIEŃ DZIECKA W 1B

Z okazji Dnia Dziecka w sali zabaw Fikołki uczniowie klasy 1b spędzili 4 godziny wspaniałej zabawy na konstrukcji, ściankach wspinaczkowych i warsztatach eksperymentalnych. W tym dniu życzymy dzieciom mnóstwo uśmiechów, spełnienia marzeń. Wszystkiego najlepszego!

CO SŁYCHAĆ W ULU ?

ROWEROWY MAJ W 2 A

W ramach akcji Rowerowy Maj uczniowie klasy 2a wraz z paniami wybrali się na wycieczkę rowerową do Tyńca. W drodze powrotnej zajechali na zasłużony odpoczynek w Parku Dębnickim. Niespodziewane spotkanie ze starszymi kolegami z 5b wszystkim sprawiło dużo radości. Dziękujemy 5b za podzielenie się smakołykami!!!

SŁOWA DO RZECZY- WARSZTATY W MUZEUM ETNOGRAFICZNYM

Klasa 1 a uczestniczyła w kolejnych warsztatach w Muzeum Etnograficznym. Tym razem zajęcia dotyczyły przysłów, powiedzeń i związków frazeologicznych używanych dawniej i dziś.

Dzieci dowiedziały się co to znaczy:

• Coś jest w  powijakach
  • Esy floresy
  • Nabić kabzę
  • Smolić cholewki
  • Dojna krowa

Na koniec każdy ozdobił plakietkę z wybranym przez siebie przysłowiem

MUZEUM MOTYLI

Oddział Przygotowawczy 17 mają zwiedził muzeum motyli na ul. Grodzkiej.

ZAJĘCIA MIASTO

Klasa 1b wzięła udział w kolejnych zajęciach Miasto w dniu 19 maja. Tematem zajęć była urbanizacja. Uczniowie dowiedzieli się jak wygląda plan miasta. W grupach stworzyli plan osiedla.

WYPRAWA DO ZOO

Zapraszamy do oglądania fotorelacji z naszej wyprawy do ZOO. Pogoda dopisała, zwiedzających bardzo mało, a zwierzęta pięknie prezentowały się na wybiegach. Przyjemnie było podziwiać dostojne dzikie koty, szalone małpy czy przepiękne pawie i flamingi.

Jednak największą frajdę mieliśmy z karmienia kóz, lam i alpak w minizoo. Koniecznie wybierzcie się tam w wolnym czasie.

Uczniowie klasy 2a

Fotografie p. Magdalena Dąbek

KLIMATYCZNE CZWARTKI W SYMBIOZIE

Czwartek 29.04 klasa I a spędziła w Centrum Edukacji Ekologicznej Symbioza.

Zajęcia prowadzone były przez studentów koła naukowego Akademii Górniczo-Hutniczej Eko-Energia, a poświęcone były zmianom klimatu. Pierwsza część zajęć odbywała się w budynku , druga część to spacer po lesie.

fotografie Elżbieta Czepiel, Dorota Kaja

POSZUKIWANIE WIOSNY

Na początku kwietnia uczniowie klasy 2a udali się na poszukiwanie wiosny wszystkimi zmysłami. Każdy otrzymał wiosenną kartę zadań do wykonania. Wszyscy doskonale sobie poradzili z ich wykonaniem.

red. i zdjęcia Magdalena Dąbek

WIELKANOC. CZAS ODNOWY

11.04 klasa 1 a uczestniczyła w warsztatach ,,Wielkanoc. Czas odnowy”.

Dzieci podczas warsztatów poznały  świąteczne zwyczaje na tle budzącej się do życia przyrody, dowiedziały się do czego może służyć palma wielkanocna? Czym pachnie i smakuje święcone? Jak złożyć życzenia za pomocą pisanek?

ZACZAROWANE WZGÓRZE

4.04 klasy pierwsze spędziły na Zaczarowanym Wzgórzu w Czasławiu. Dzieci uczestniczyły w kreatywnych warsztatach zielarskich, poznały najpopularniejsze zioła jadalne i możliwość ich wykorzystania, poznały krótkie historie ziół (ciekawostki oraz legendy) oraz stworzyły własne przyprawy ziołowe.

Ponieważ zbliżają się święta przypomniane zostały zwyczaje związane z Wielkanocą znane i te zapomniane, zwyczaje w różnych rejonach Polski, koszyczek wielkanocny bez tajemnic oraz symbolika potraw świątecznych.

Odbyły się również gry i zabawy z jajem: jako tu jako tam, wyścigi z jajkiem oraz warsztaty kreatywnie i z pomysłem: magiczne jajo, zabawy sensoryczne związane z zapachami świątecznymi, doświadczenia z jajem.

Najwięcej radości sprawiła dzieciakom przejażdżka na koniach oraz wizyta w mini zoo i możliwość karmienia zwierząt. Był też czas na zabawy.

Troszkę ubrudzeni, ale bardzo zadowoleni czekamy na kolejną wycieczkę 🙂

DZIEŃ SZALONEGO KAPELUSZA

1.04 w naszej szkole zorganizowany został DZIEŃ SZALONEGO KAPELUSZA. Zarówno uczniowie jak i nauczyciele mogli wykazać się swoją pomysłowością i kreatywnością.

Oto efekty 🙂

WIZYTA W TEATRZE

Klasy pierwsze wybrały się do teatru ,,Groteska” na przedstawienie ,,O Kasi, co gąski zgubiła”.

Opowieść o gęsiareczce Kasi, której gąski porwał Wilk głodomór, a ukryła podstępna Czarownica, osadzona została w klimacie pełnej ciepła, autentycznej góralszczyzny. Zrozpaczona zniknięciem gąsek dziewczynka wyrusza w drogę, by je odnaleźć. W poszukiwaniach pomagają jej napotkani ludzie, zwierzęta i skrzaty – to dzięki ich życzliwości historia kończy się szczęśliwie. Wędrując z Kasią widzowie spotykają szereg przyjaznych postaci: gospodynię Matuskę, Kowala Ambrożego i jego żonę Kowalową Ambrożynę, odważnego Jasia Juhasa, leśne Skrzaty. Wystąpią też zwierzęta: Gąski, Kózka, Prosię, Owieczki, Piesek.

Tekst pochodzi ze strony teatru.

ZAJĘCIA KRAWIECKIE W 1 a

W klasie 1 a odbyły się zajęcia krawieckie, które poprowadziła Pani Kinga Suchoń. Dzieci próbowały swoich w sił w szyciu na maszynie. Zszywały przygotowane kawałki filcu, doszywały frędzelki, a następnie według własnego pomysłu ozdabiały je. Efektem pracy są śliczne zakładki do książek 🙂

• Oto efekt naszej pracy

SPOTKANIE ZE STRAŻĄ MIEJSKĄ

Klasy pierwsze i klasa 2a brały udział w spotkaniu ze Strażą Miejską. Podczas spotkania uczniowie dowiedzieli się jak bezpiecznie poruszać się rowerem po drogach, ulicach i ścieżkach rowerowych.

J JAK JAJKO

Poznawanie liter nie musi być nudne. Dziś klasa 1 a przy okazji poznawania literki j sama przygotowywała sobie drugie śniadanie, były to kanapki z jajkiem i innymi dodatkami.

KARNAWAŁ W KLASACH MŁODSZYCH

W tym tygodniu w naszej szkole odbyły się klasowe bale karnawałowe. Były zabawy przy muzyce, konkursy, zabawy z chustą. Po zakończeniu zabawy wszystkie dzieci zostały zaproszone na poczęstunek.

Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z balu.

Klasa 1 a przed balem uczestniczyła w warsztatach prowadzonych przez pracownika SCKM . Podczas zajęć dzieci dowiedziały się co to takiego karnawał, dlaczego się go obchodzi i jak wyglądają te obchody w Polsce i na świecie. Dzieci wykonały maski karnawałowe.

Klasa 1 b

Klasa 2a

9 LUTY- MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ PIZZY

9 lutego to święto wszystkich miłośników pizzy.

Klasa 1 a rozwiązywała matematyczne zadania związane z pizzą oraz zaprojektowała swoją ulubioną pizzę.

Klasa 1b obejrzała filmiki edukacyjne skąd pochodzi pizza, wykonała różne zadania, kolorowanki i tworzyła własną pizzę.Na koniec zajęć odbyła się degustacja pizzy.

W klasie 2a świętowanie rozpoczęliśmy od obejrzenia krótkiego filmu o historii pizzy. Okazało się, że już w starożytnej Grecji wyrabiano pszenne placki, kształtem przypominające dzisiejszą pizzę. Dowiedzieliśmy się również, że pizza margerita swoją nazwę zawdzięcza włoskiej królowej Małgorzacie Sabaudzkiej, a pierwsza polska pizzeria  powstała w Słupsku w 1975 roku i działa do dzisiaj.  Jednak ciekawostką, która wzbudziła najwięcej emocji, był fakt, że pizzę można dostarczyć nawet w kosmos. W taki dzień nawet matematyka nie może być zwyczajna. Dużo liczyliśmy korzystając z własnoręcznie wykonanych modeli pizzy. Każdy składnik otrzymał swoją wartość liczbową, a my musieliśmy obliczyć ile jest warta nasza ulubiona pizza. Niektórzy nałożyli tyle składników, że na liczydle zabrakło im koralików! Na koniec zjedliśmy po kawałku pysznej pizzy. To był wyjątkowo smaczny dzień.

Już w pierwszym dni po feriach klasy pierwsze uczestniczyły w kolejnych zajęciach ,, Stars rowerem do szkoły”. Tym razem uczniowie poznali historię roweru oraz wykonywali ilustrację roweru na koszulkach.

red. Dorota Kaja

Z powodu nauki zdalnej oraz ferii zimowych, w styczniu byliśmy w szkole tylko tydzień.  Ale wykorzystaliśmy ten krótki czas maksymalnie. Na początku zrobiliśmy nowy kalendarz klasowy.  Oprócz ozdobienia strony musieliśmy zaznaczyć nasze urodziny oraz święta – te bardziej znane jak Wielkanoc oraz nietypowe np. Dzień Kundelka, Dzień Tabliczki Mnożenia, czy Dzień Pizzy. Przy okazji utrwalaliśmy kolejność miesięcy oraz uczyliśmy się jak korzystać z kalendarza. Pod koniec tygodnia przygotowaliśmy upominki dla naszych babć i dziadków, gdyż wkrótce jest ich święto. Powstały piękne świeczniki oraz podstawki pod kubek. Przy okazji nauczyliśmy się piosenki „Kiedy babcia była mała”. Efekty naszej pracy widać na zdjęciach.

STYCZEŃ W 2 A

PRZYGOTOWANIA DO ŚWIĄT BOŻEGO NARODZENIA

Już od dłuższego czasu klasa 3 a przygotowuje się do świąt wykonując ozdoby choinkowe ( i nie tylko). Ponieważ jesteśmy kreatywni, wymyślanie i wykonywanie różnych prac idzie nam bardzo szybko. Wykorzystujemy do tego bardzo wiele oraz  różnych materiałów : kartony, drewniane plasterki, sznurki, piasek, patyki, styropian, rolki po papierze toaletowym, farby, wstążeczki… i wiele innych, czasami niespotykanych rzeczy. Czasami strasznie przy tym bałaganimy, ale potrafimy wspólnie posprzątać. Udekorowaliśmy już nimi naszą choinkę, klasę oraz korytarz szkolny.  Po klasowej Wigilii weźmiemy je do naszych domów.

Mamy nadzieję, że TO BĘDĄ KOLOROWE I UDANE ŚWIĘTA !

Życzymy wszystkim WESOŁYCH ŚWIĄT !

Klasa 1b też przygotowuje się do świąt – wspólne ubieranie choinki i dekorowanie klasy.

W ŚWIĄTECZNYM NASTROJU

13.12 klasy 1a i 1b uczestniczyły w zajęciach Młodzi Odkrywcy „Tradycje i zwyczaje świąteczne”.

SPOTKANIE Z MIKOŁAJEM

3.12 klasy pierwsze wybrały się do Teatru Współczesnego na przedstawienie ,, Królowa Śniegu”, nikt się nie spodziewał, że po zakończeniu spektaklu pojawi się niezwykła postać- Mikołaj z workami pełnymi prezentów. Lubimy niespodzianki 🙂

HISTORYCZNA WYPRAWA

W listopadzie  klasa  3 a wybrała się  na wycieczkę. Celem naszym było odwiedzenie miejsc związanych z historią naszego miasta.  Na  placu  Rynku Głównego  znaleźliśmy pamiątkowe  tablice związane z Tadeuszem Kościuszką   oraz Hołdem pruskim. Następnie zwiedzaliśmy wystawę Rynek Podziemny. Pani przewodnik opowiadała nam o wydarzeniach, sposobie życia, zawodach, budownictwie, handlu w  dawnym  Krakowie. Wystawa i opowieści były bardzo ciekawe. Czasami było śmiesznie, ale też strasznie. Dobrze, że nie żyjemy w tamtych czasach.

Na pewno trzeba tam przyjść jeszcze raz żeby wszystko zrozumieć i dokładnie zobaczyć.

KREATYWNI   JAK … AKTORZY

Klasa  3 a pracuje elementami metody projektów. Wraz z zaprzyjaźnionymi reżyserami,  przez cały rok przygotowujemy przedstawienie teatralne. Najpierw bawiliśmy się odgrywając różne zdania aktorskie, potem ćwiczyliśmy dykcję.  Teraz uczymy się piosenek, swoich ról oraz  kolejnych scen przedstawienia. Przed nami jeszcze długa droga do finału, którym będzie spektakl na scenie teatralnej. Będziemy mogli zaprosić naszych gości.

Dzielnie pracujemy, sami jesteśmy ciekawi  jak to wszystko nam wyjdzie.

ŚWIATOWY DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA

Dzień Pluszowego Misia co rok obchodzimy 25 listopada. To nie jest przypadkowa data, bo właśnie tego dnia przypada rocznica powstania tej maskotki. Samo święto nie ma jednak długiej tradycji, obchodzimy je dopiero od 2002 roku, kiedy to pluszowy miś obchodził swoje święto.

W naszej szkole obchody tego święta stały się już tradycją. Oprócz konkursu dla klas I – III z okazji tego dnia, każda klasa podczas zajęć realizuje ,,misiowe zadania”, dzieci przynoszą do szkoły swoje misie, książki o misiach, przebierają się za misie.

Klasa 1a podczas zajęć obejrzała prezentację multimedialną o historii tego święta, o misiach bohaterach książek i bajek. Dzieci wykonały opaski na głowę, misiowe kodowanie oraz za pomocą kostki do gry ,,wyturlały” swojego misia.

Klasa 1b tak świętowała Światowy Dzień Pluszowego Misia. Poznaliśmy historię Pluszowego Misia, rozwiązywaliśmy łamigłówki, zagadki. Wykonaliśmy z origami misia oraz pracę plastyczną. Obejrzeliśmy fragmenty bajek i wysłuchaliśmy piosenek o misiach.
Oraz smakowaliśmy różne miody, czyli to co misie lubią najbardziej.

Dzień Pluszowego Misia w 3 a

Mimo, że jesteśmy najstarsi w naszej grupie wiekowej – TEŻ KOCHAMY MISIE ! Możemy opowiadać o nich i do nich się przytulać bez końca.

Uczniowie klasy 3 b pracowali dziś w grupach nad opisem najpopularniejszego misia na świecie czyli Kubusia Puchatka.

JESIENNA WIRTUOZERIA

Dziś odbył się kolejny koncert Filharmonii w naszej szkole. Podczas koncertu uczniowie poznali dwa instrumenty obój oraz rożek angielski, wysłuchali utwory muzyczne grane na tych instrumentach.

11 BOHATEREK NA 11 LISTOPADA

Logo projektu

Uczennice i uczniowie klasy III b wzięli udział w warsztatach Superbohaterki, opracowanych przez Fundację Kosmos dla Dziewczynek. Dzieci poznały sylwetki 11 niezwykłych kobiet – od króla Jadwigi po Wisławę Szymborską. Dowiedziały się, jak żyły, czego dokonały i co było dla nich ważne. Zobaczyły, jakie wyjątkowe moce i talenty zdecydowały o ich wielkości albo sukcesie. Uczennice i uczniowie poznali także metody dokonywania wyborów. Okazuje się, że sposób głosowania może mieć decydujący wpływ na jego wynik… To naprawdę niezwykle!

Na koniec w demokratycznych wyborach wyłoniły klasową Superbohaterkę.

Została nią popularna biolożka Simona Kossak!

red. Angelika Góra

Także klasa III a wzięła udział w projekcie. Ich klasową bohaterką również została Simona Kossak! W głosowaniu na bohaterki spoza projektu – kobiety bardziej lub mniej dzieciom znane zwyciężyły Mamy (99%). Gratulujemy!!!

11 LISTOPADA W 1 b

Klasa 1b  z okazji 11 listopada  wykonała prace plastyczne , obejrzała filmiki edukacyjne na temat tego święta, wysłuchała hymnu Polski oraz przypomniała sobie jakie mamy symbole narodowe.

LEŚNE WĘDRÓWKI KLASY 2 a

Przez ostatnie 2 tygodnie października uczniowie klasy 2a rozmawiali na tematy związane z lasem. Podsumowaniem była wycieczka do lasu, na której widzieliśmy najprawdziwszego słonia. Ciekawe, kto się domyśli, dlaczego!  Po powrocie, z przyniesionych skarbów, została zrobiona makieta lasu. Ostatnim etapem leśnych prac było stworzenie lapbooka podsumowującego dwutygodniową pracę.

A oto co same dzieci napisały o wycieczce:

„Wycieczka była fajna, bo robiliśmy koronę z liści dla pani Magdy. Bawiliśmy się w liściach, zbieraliśmy skarby jesieni i robiliśmy makietę lasu. Słyszałam jak dzięcioł stukał w drzewa. Drugie śniadanie jedliśmy w altance” Kasia

„Byliśmy z klasą w Lasku Wolskim. Tam zbudowaliśmy szałas z gałęzi, patyków i kory. Kiedy skończyliśmy pani Magda podzieliła nas na grupy. Każda drużyna dostała inne zadanie. My szukaliśmy rzeczy znajdujących się na wysokości od kostek do kolan. W drodze powrotnej dziewczyny zrobiły pani jesienną koronę. Na wycieczce było bardzo fajnie.” Mateusz

„Budowałem z kolegami szałas. Zbudowaliśmy go z kory, suchych patyków oraz zwalonego pnia. Widzieliśmy prawdziwe słonie.” Jurek

„W lesie podobał mi się dwupiętrowy szałas. Nie podobało mi się, że byliśmy tak krótko i na początku było trochę zimno.” Adam F.

„Z panią Magdą poszliśmy na wycieczkę. Było bardzo fajnie. Zbudowaliśmy szałas z patyków.” Adam T.

„Na wycieczce w gęstym lesie można dużo się dowiedzieć. To, że liście pachną i jak wyglądają warstwy lasu. Las to bardzo fajna rzecz!” Ula

red. Magdalena Dąbek

MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ JEŻA

Listopad to miesiąc, kiedy większość jeży już zapadła w sen zimowy. Jednak 10 listopada obchodzone jest ich święto. Klasa 1a poznała ciekawostki o jeżach, obejrzała zdjęcia i książki przyniesione do klasy oraz maskotki. Dzieci czytały też wiersz Hanny Zdzitowieckiej ,,Jeż” oraz pomogły jeżykowi przejść labitynt.

Klasa 1b z okazji dnia jeża wykonała jeżyki z ziemniaka.

red. Dorota KajaW

WYPRAWA DO LASU

Korzystając z pięknej pogody klasa 3 a wybrała się na wspólną wyprawę do lasu.

Najpierw odwiedziliśmy ogrody działkowe. Sprawdzaliśmy co jeszcze rośnie o tej porze  roku i jakie kolory można zobaczyć na grządkach.

Droga do lasu była dla niektórych bardzo długa, więc po dotarciu na miejsce najpierw musieliśmy chwilę odpocząć. Po śniadaniu myśleliśmy, że mamy czas na bieganie po lesie. Okazało się, że biegać możemy, ale w innym celu.  Zostaliśmy podzieleni na grupy i musieliśmy wspólnie wykonać kilka zadań. Mierzyliśmy obwody drzew („O rany co to jest obwód ?”), odbijaliśmy fakturę kory i liści techniką frottage,  szukaliśmy małych mieszkańców lasu i nazw roślin w przyniesionych przewodnikach. Pracy było sporo, ale świetnie się przy tym też bawiliśmy.  Po zaliczeniu zadań mieliśmy też czas na zabawę.

Zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do szkoły. Chcemy więcej takich wypraw !

DZIEŃ ZDROWEGO ŚNIADANIA

W tym dniu uczniowie klas pierwszych przynieśli zdrowe śniadania, nie zabrakło warzyw i owoców. Klasa 1b przeczytała komiks ,, Drużyna witamin”, książeczkę ,,Jadzia Pętelką idzie na piknik”, opowiadanie ,, Drugie śniadanie w szkole” . Dzieci wykonały też swoją śniadaniówkę oraz zagrały w double owocowo warzywne. Na piramidzie żywienia dzieci zobaczyły jakie produkty są najważniejsze w codziennym żywieniu.

DZIEŃ CHŁOPCA W 3 a

W naszej klasie   obchodziliśmy Dzień Chłopca dość nietypowo. Może też dlatego, że mamy w zespole  tylko 2 koleżanki.

To był dzień zagadek, szarad, rebusów  i grupowych „wysiłków”.  Dzielnie pracowaliśmy nad  zdobyciem kodu do sejfu,  gdzie czekała na nas nagroda. Żeby go zdobyć należało wykonywać różne zadania, potem w dobrej kolejności ułożyć zdobyte cyfry do kodu.  Kto dobrze pracował,  szybko zdobył kod i nagrodę dla całej drużyny. Okazało się, że można było zdobyć też nagrodę indywidualną. Nagroda była niespodziewana –  voucher na różne wydarzenia. Można go było wymienić np.  na zabawę  lub film zamiast części lekcji,  możliwość nie odrabiania zadania,  wycieczkę, dłuższą przerwę …

Niestety  voucher miał termin ważności, ale i tak warto było ! :))

JESIENNA KAMPANIA ROWEROWA

Na zakończenie jesiennej edycji kampanii rowerowej klasy młodsze uczestniczyły w zajęciach praktycznych na boisku. Zadaniem dzieci było pokonywanie różnych torów przeszkód na rowerze lub hulajnodze. Miejmy nadzieję, że dojeżdżanie do szkoły rowerem lub hulajnogą stanie się dla większości dobrą tradycją.

ZAJĘCIA MIASTO W 1B

Klasa 1b uczestniczyła w kolejnych zajęciach Miasto. Tematem zajęć były największe wieże świata. Dzieci dowiedziały się i obejrzały zdjęcia różnych wieży np. wieża Eiffla, wieża byłej radiostacji w Gliwicach, wieża nadawcza w Moskwie, Krzywa wieża w Pizie, wieże ratuszowe w Krakowie, latarnie ,wieża widokowa w Norwegii.

Samodzielnie wykonały własny projekt wieży.

JESIENNIE W 2A

Jesień to idealna pora na zbiór warzyw i owoców. Można je gotować, smażyć, chrupać na surowo albo robić przetwory na zimę. Można też przynieść do szkoły i wykorzystać podczas lekcji. Przekonali się o tym uczniowie klasy 2a. Warzywa zostały wykorzystane nie tylko do zajęć przyrodniczych. Na lekcji matematyki było warzenie i mierzenie, porównywanie wielkości oraz wyszukiwanie najcięższych i najlżejszych okazów. Podczas zajęć plastycznych stworzone zostały ziemniaczane kukiełki. Nie zabrakło również czasu na degustację zimowych przetworów.

red. Magdalena Dąbek

AKCJA „PRZERWA NA CZYTANIE”

W dniu II Międzynarodowej edycji VI Ogólnopolskiej akcji  bicia rekordu w czytaniu na przerwach  pt. „Przerwa na czytanie”, uczniowie klasy 3 a przynieśli  na zajęcia mnóstwo  swoich ulubionych  egzemplarzy.  Były woluminy z różnych gatunków – baśnie, przygodowe, przyrodnicze,  albumy, komiksy… Każdy właściciel książki opowiadał   najciekawsze historie, zachęcając innych do  jej przeczytania. Dyskusje o książkach trwały długo, przeniosły się nawet na  szkolny korytarz. :)) Niektórzy nawet wymieniali się książkami. WARTO CZYTAĆ !  :))

PSIA LEKCJA

Klasa 1b wzięła udział w zajęciach ,,Mój przyjaciel pies” z programu edukacyjnego Psia lekcja. Obejrzeliśmy filmy edukacyjne, wspólnie wykonaliśmy pieski z papieru, kodowanie oraz wspólną książeczkę.

KONCERT FILHARMONII

18.10.2021 odbył się pierwszy koncert Filharmonii Krakowskiej dla uczniów  klas 1 – 3. Pierwszy koncert  nosił tytuł ,,Zacznijmy od smyczków”. Uczniowie dowiedzieli się jak należy zachować się podczas  koncertu, poznali skrzypce i wiolonczela oraz wysłuchali fragmenty utworów granych na tych instrumentach.

POWITANIE JESIENI

Klasa 1b powitała jesień wspólnie tworząc kącik przyrodniczy i jesienna dekoracje.

ZAJĘCIA POKAZOWE Z ROBOTYKI

16.09 klasy I – III  brały udział w pokazowych zajęciach z robotyki. Podczas zajęć dzieci budowały robota z klocków Lego, programowały go  przy wykorzystaniu laptopa i specjalnego oprogramowania.

Zajęcia bardzo podobały się dzieciom. Chętnych zapraszamy na cotygodniowe zajęcia. Szczegóły na plakatach  w holu szkoły.

MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ KROPKI, CZYLI ŚWIĘTO KREATYWNOŚCI

Już od wielu lat 15 września już jest dniem wyjątkowym dla dzieci na niemal całym świecie. To właśnie wtedy w ponad 180 krajach obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Kropki- święto kreatywności, odwagi i zabawy.

To święto, które stwarza okazję do budowania pewności siebie, odkrywania talentów i pobudzania wyobraźni dzieci, młodzieży i dorosłych.

Również w naszej szkole klasy I – III obchodziły to święto. Dzieci obejrzały  krótkometrażowy  film na temat książki The Dot, którą napisał Peter Reynolds. Jest to historia dziewczynki, która dzięki małej kropce zmieniła myślenie o sobie i uwierzyła we własne możliwości.

Każda klasa  wykonała  prace plastyczne różnymi technikami, angażując swoją wyobraźnię.

Życzymy wszystkim naszym uczniom, by uwierzyli, że każdy z nas może być mistrzem w jakiejś dziedzinie. Każdy bowiem potrafi tworzyć. Czasem wystarczy zacząć od kropki…