Rok 2023/2024
- ,,Lekturki spod chmurki” – Ewa Mytnik klasa 2a, Dorota Kaja klasa 3a, Katarzyna Bil klasa 3b
- ,,Ocenianie kształtujące na języku hiszpańskim w klasie 7a” Kinga Suchoń
- ,,Język łaciński i kultura antyczna w otaczającym świecie” klasy 7 i 8, Agnieszka Stawny
- ,,Szacunek, asertywność, tolerancja” klasa 4a i 4b, Katarzyna Loranc
- ,,Śladami bohaterów bajek terapeutycznych- lepiej zrozumiesz siebie i innych” uczniowie świetlicy, Marta Skowronek
- ,,Historia przysłów” klasa 6b, uczniowie koła historycznego, Ewa Kurak
- ,,Program InstaLing- skuteczna nauka słówek w nauczaniu języka angielskiego” uczniowie klas 4 – 8, Joanna Arciszewska
- ,,O historii w języku angielskim” klasa 6b, uczniowie koła historycznego, Ewa Kurak
- ,,Tańcowała igła z nitką” klasa 1a, Magdalena Dąbek
- ,,Edukacja architektoniczna” klasy 4 – 8, Ewa Kaminska
- ,,Słówko tygodnia” klasa 7a, 8b, Marta Kidoń
- ,,Zajęcia manualne- rozwijanie małej motoryki” oddział 0, Małgorzata Sikora – Mikos
Rok 2022/2023
- Już od najmłodszych lat z angielskim za pan brat – klasy I – III
- Ze smokiem, Bartolinim podążamy śladem Profesora Gąbki – klasa III a
- Czytam z klasą. Lekturki spod chmurki – klasy II a, II b, Ia
- Tańcowała igła z nitką – klasa III a
- Edukacja architektoniczna – zajęcia z uczniem zdolnym – klasy VII a, VII b
- Interaktywne opowiadania – klasa VI a
- O historii w języku angielskim – klasa V b, koło historyczne
- Spółgłoski do przytulania. Poznawanie liter przez zmysły, wrażenia i zabawę – oddział 0.
- Europa i ja – klasy VI.
Rok 2021/ 2022
„Więcej niż teatr” dla klas I – VI
Innowacja ta jest konsekwencją długoletniej tradycji działalności teatralnej kultywowanej w naszej szkole. W ubiegłym roku nawiązaliśmy ścisłą współpracę ze Staromiejskim Centrum Kultury Młodzieży, a w roku bieżącym współpraca ta uzyskała kształt formalny.
Klasa I a
- „CZYTAM z KLASĄ lekturki spod chmurki” – międzynarodowy projekt edukacyjny wspierający rozwój czytelnictwa wśród uczniów klas I-III / Edycja III
- ,,Akademia Bezpiecznego Puchatka” – ogólnopolski program edukacyjny skierowany do uczniów klas I szkół podstawowych, obejmujący tematykę związaną z bezpieczeństwem dzieci w czterech sferach: na drodze, w domu, w szkole oraz w Internecie
- „Młodzi odkrywcy” Przystanek natura. Zajęcia prowadzone przez SCKM
- PSIA LEKCJA- program edukacyjny Stowarzyszenia Zwierzęta Ludziom o bezpieczeństwie dzieci i psów,
- UNIWERSYTET DZIECI – ,,Ciekawskie pierwszaki. Jak poznawać świat w klasie?”
- Innowacja z j. angielskiego
- MOS Zachód – Doskonalenie i nauka jazdy na łyżwach
Klasa I b
- „CZYTAM z KLASĄ lekturki spod chmurki” – międzynarodowy projekt edukacyjny wspierający rozwój czytelnictwa wśród uczniów klas I-III / Edycja III
- ,,Akademia Bezpiecznego Puchatka” – to ogólnopolski program edukacyjny skierowany do uczniów klas I szkół podstawowych, obejmujący tematykę związaną z bezpieczeństwem dzieci w czterech sferach: na drodze, w domu, w szkole oraz w Internecie
- „Młodzi odkrywcy” Przystanek natura. Zajęcia prowadzone przez SCKM
- PSIA LEKCJA- program edukacyjny Stowarzyszenia Zwierzęta Ludziom o bezpieczeństwie dzieci i psów,
- Miasto architektoniczno-plastyczno-konstrukcyjne – zajęcia prowadzone przez Centrum Młodzieży im. Henryka Jordana ,
- MOS Zachód – Doskonalenie i nauka jazdy na łyżwach
Klasa II a
- ,,TAŃCOWAŁA IGŁA Z NITKĄ’’ / zajęcia krawieckie
- MOS Zachód – Doskonalenie i nauka jazdy na łyżwach
Klasa II b
- „CZYTAM z KLASĄ lekturki spod chmurki” – międzynarodowy projekt edukacyjny wspierający rozwój czytelnictwa wśród uczniów klas I-III / Edycja III
- MOS Zachód – Doskonalenie i nauka jazdy na łyżwach
Klasa III a
- ,,MŁODZI KREATYWNI”- innowacja artystyczna – Klub Odkrywców Krakowa
- Studio Teatralne Młodych
Klasa III b
- ,,KODUJEMY, BO UMIEMY” – innowacja informatyczna
- ,,ZE SMOKIEM I BARTOLINIM PODĄŻAMY ŚLADEM PROFESORA GĄBKI” (autor innowacji M. Rubin – Lorek)
Klasy siódme
- Czy kejter lubi grule, a Szczecin leży nad Bałtykiem? Projekt interdyscyplinarny nt. bogactwa geograficznego i językowego Polski
- Eko-szkoła 2021. Projekt ogólnopolski
Ponadto realizujemy projekty
- BohaterON
- Krokusy
Rok 2019/2020
,,Piękna nasza Polska cała. Legendy ziem polskich” – kl. V c
Innowacja pt. „Piękna nasza Polska cała. Legendy ziem polskich” wprowadzona od września 2019 r. jest odpowiedzią na potrzeby czytelnicze podopiecznych, a także wyjściem naprzeciw wymogom edukacyjnym zawartym w aktualnej podstawie programowej dla II etapu edukacyjnego. Autorką programu jest p. Mirela Rubin – Lorek, nauczycielka języka polskiego.
Na podstawie wieloletnich obserwacji oraz przeprowadzonych diagnoz w pracy w szkole można zauważyć, że uczniom najbardziej brakuje zajęć czytelniczych, dlatego też główną przyczyną opracowania innowacji z języka polskiego było rozszerzenie oferty czytelniczej, związanej z historią i geografią współczesnej Polski, z uwzględnieniem ćwiczenia poznanych form pisarskich, dotyczących poznawanych tekstów kultury (teksty literackie, plastyczne, filmowe, muzyczne). Innowacja skierowana jest do uczniów klasy V C.
Główne założenia pracy na innowacyjnych zajęciach:
- wykorzystanie tekstów legend związanych z różnymi regionami historyczno-geograficznymi;
- zapoznanie z kulturową różnorodnością Polski;
- praca różnymi metodami i technikami – zarówno tradycyjnymi, jak multimedialnymi.
red. Mirela Rubin-Lorek
„Matematyka i ja” – kl. III a
Od września 2018 r. p. Małgorzata Gofroń wprowadziła w kl.II a innowację pedagogiczną „Matematyka i ja”. Obecnie jest ona kontynuowana w klasie trzeciej. Rozwijanie ciekawości matematycznej, logicznego myślenia, planowania, kreatywności to główne zalety pracy w ramach tej innowacji. Proponowane zaś formy zajęć gwarantują aktywizowanie i zaangażowanie wszystkich dzieci. W roku szkolnym 2018/19 uczniowie klasy drugiej nauczyli się już, jak gimnastykować swoją wyobraźnię i ćwiczyć koncentrację uwagi. W Muzeum Etnograficznym podczas gry ekonomicznej sprawdzili swoją wiedzę i umiejętności na „Krakowskim targu” – próbowali płacić bez pieniędzy. Dzięki lekcji muzealnej „Matematyka na ludowo” uzyskali wiadomości na temat dawnych jednostek miar, ćwiczyli też ich przeliczanie.
W ramach projektu Uniwersytetu Dzieci „Matematyka z klasą” zrealizowaliśmy osiem scenariuszy:
- Jak uczyć się koncentracji uwagi?
- Jak gimnastykować swoją wyobraźnię?
- Ile kalorii jest w diecie sportowca?
- Jak z trójkątów zaprojektować strój sportowca?
- Jak oszacować budżet lodowiska?
- Jak obliczyć trasę maratonu?
- Jakie bryły kryją się w stadionie?
- Jak obliczyć powierzchnię ringu?
W trakcie wszystkich lekcji uczniowie pracowali w grupach, samodzielnie rozwiązując problemy, gromadzili materiały potrzebne do lekcji, przeprowadzali wywiady z bliskimi w domu. Wykazali się dużą samodzielnością myślenia, świetną organizacją pracy, kreatywnością. Potrafili również krytycznie oceniać zajęcia. Lekcje udowodniły, że matematyka jest potrzebna na co dzień i to w każdej dziedzinie życia. Różnorodność stosowanych metod sprawiła, że dzieci łatwiej przyswajają nowe wiadomości i umiejętności, są aktywne, potrafią uzasadniać swoje zdanie, podejmują dyskusje, same potrafią formułować problemy do rozwiązania. Zagadnienia uwzględnione w podstawie programowej zostały zrealizowane. Do udziału w naszej zabawie zaprosiliśmy również rodzica, który uczył nas informatyki bez komputera, czyli podstaw programowania.
Przed klasą trzecią wiele nowych wyzwań, ponieważ kontynuujemy naszą innowację w roku szkolnym 2019/20.
red. Małgorzata Gofroń