
W bieżącym roku szkolnym trzy klasy młodsze realizują scenariusze z projektu Uniwersytetu Dzieci.
W ramach realizacji projektu ,,Inspiruję do nauki” tworzone są i realizowane w klasie 1 a cykle lekcji na podstawie scenariuszy Uniwersytetu Dzieci. Projekt realizuje p. Ewa Mytnik.
Nawiązywanie relacji z innymi, empatia, świadomość własnych emocji czy dobra współpraca z innymi to kluczowe umiejętności w życiu każdego człowieka. Warto je kształtować od najwcześniejszych lat! Dzięki udziałowi w projekcie ,,Lekcje z klasą. Jak odczytywać emocje” uczniowie klasy 2 a nauczą się, jak pracować w zespole, twórczo myśleć, nazywać emocje oraz komunikować się ze sobą. Projekt realizuje p. Dorota Kaja.
„Przedsiębiorczość. Jak zrealizować pomysł?” to projekt realizowany w klasie 3 a w nowym roku szkolnym w ramach innowacji pedagogicznej. Będziemy tym razem rozwijać postawę przedsiębiorczą, bazując na bajkowych bohaterach! Przedsiębiorczość to nie tylko wiedza na temat mechanizmów ekonomicznych i rynkowych. Jej fundamentem jest umiejętność skutecznego planowania, organizacji oraz efektywnego działania.
Przewodnikami w projekcie są mieszkańcy pachnącej owocami Plantolandii, towarzyszący uczniom w rozwijaniu ważnych kompetencji społecznych, takich jak: kreatywność, samoświadomość, elastyczność, współpraca oraz empatia. W ramach realizacji projektu dzieci wspólnie zaplanują i zrealizują wydarzenie projektowe, skierowane do wybranej grupy oraz poznają różne aspekty oraz etapy procesu dążenia do celu. Przez wspólną, dobrą zabawę – do kształtowania przyszłych kompetencji. Projekt realizuje p. Małgorzata Gofroń.

red. Dorota Kaja