Dzień 11 października 2019 r. uczniowie klas II a, III a i III b  spędzili na jesiennej wędrówce po Gorcach.

Wycieczka rozpoczęła się od zwiedzania skansenu w Chabówce. Oprócz ciekawych informacji, które przekazywała pani przewodnik, niewątpliwą atrakcją była możliwość wejścia do niektórych wagonów.

Kolejnym punktem wycieczki było szkolenie w centrali Podhalańskiej Grupy GOPR . Mieliśmy możliwość zobaczyć nowoczesny sprzęt ratowniczy i środki  transportu, którymi dysponują ratownicy w akcjach ratunkowych i poszukiwawczych. Obejrzeliśmy krótki film obrazujący pracę ratowników.

Doskonale wyszkoleni ratownicy dzięki prowadzonym całodobowo dyżurom oraz wysokim kwalifikacjom, są w stanie o każdej porze roku, dnia i godziny udzielić pomocy w trudnym terenie górskim osobom jej potrzebującym.

Mieliśmy okazję uczestniczyć w pokazie udzielania pomocy, w rolę osób poszkodowanych wcieliły się nasze Panie.

W muzeum im. W.Orkana w Rabce uczestniczyliśmy w warsztatach ,,Na szkle malowane”, które składały się z dwóch części. Część teoretyczną stanowił wykład na temat historii malarstwa na szkle i jego roli codziennym życiu mieszkańców zagórzańskich wsi, a  także dawnych technik malarskich. W części praktycznej mieliśmy możliwość malowania na szkle wzorów regionalnych.

Ostatnim punktem naszej wycieczki było dotarcie zielonym szlakiem do schroniska na Starych Wierchach. Choć już trochę zmęczeni, ale z nadzieją na pyszny obiad pokonywaliśmy górskie strumienie, kamienie, błoto i inne przeszkody, aby dotrzeć na miejsce. I udało się !

Po obiedzie odzyskaliśmy siły na zabawę przy schronisku, no i oczywiście zakup pamiątek.   Zmęczeni, trochę ubrudzeni, ale pełni wrażeń i bardzo zadowoleni wieczorem wróciliśmy do Krakowa, gdzie pod szkołą czekali stęsknieni Rodzice.

Bardzo dziękujemy organizatorowi wyjazdu panu Pawłowi Kunzowi za świetnie spędzony dzień. Do następnego wyjazdu!

red. Dorota Kaja

Zobacz także:

Aktualności

Szkolna strona www

Witamy na OFICJALNEJ STRONIE Szkoły Podstawowej nr 30. Strona działa od marca 2019 roku. Szczegółówe informacje z poprzednich lat znajdziecie Państwo na:

STRONIE ARCHIWALNEJ

Aktualności

„Nowy Rok bieży…”

Niech Nowy Rok niesie wszystkim nadzieję na uspokojenie, życzliwość i spełnienie marzeń. W te piękne i jedyne w roku chwile, pragniemy złożyć najlepsze życzenia pogodnych, zdrowych i radosnych dni. Nowy Rok to nie tylko okres radości, ale również zadumy…

Świąteczne spotkanie w SP z OI nr 30

19 grudnia odbyło się przedświąteczne spotkanie Dyrekcji, Nauczycieli i zaproszonych Gości. Był to czas spotkań, rozmów i składania sobie życzeń. Nie obyło się bez upominków pod choinką wręczanych przez dwóch Mikołajów.